Vanaf mijn eerste post tot nu: wat is er allemaal gebeurd?

Eigenlijk moet dit een soort wekelijks terugkijkmoment zijn op de afgelopen week, maar aangezien het al zoooo lang geleden is dat ik mijn eerste bericht postte zal ik maar even vanaf die tijd terugkijken. En dan hopelijk vanaf volgende week wel het elke week doen 😉
Mijn eerste bericht was op 20 november, holy shit, dat is lang geleden.
Vanaf toen:

– Ging ik naar TEDxYouth. TEDx independently organized TED events. Een TED event is een soort samenvoeging van allerlei lezingen, van mensen die ideeën, ervaringen of plannen hebben die het waard zijn om te verspreiden. In Delft was er dus op 20 November TEDxYouth, een TEDx event voor jonge mensen. En ik ben een jong mens. Dus ik ging er heen. En het was heel erg leuk. Ik schrijf dit nu dus zo’n twee maanden erna en wat me het meest is bij gebleven is de lezing/speech van een meisje dat bijna dood was, en nu, dankzij een transplantatie, sorry ik heb echt geen idee meer wat er getransplanteerd is, weer volop kon leven. Belangrijk dus, dat donorschap. (Even een soort reclame, ben jij nog geen donor? Ga naar jaofnee.nl en leg je keuze vast) Ook was er een man die elke maand een andere uitdaging aan ging, zo had hij al een maand geen afval geproduceerd en een maand zonder elektriciteit geleefd ofzo. Echt superbijzonder, ik zou het denk ik geen dag vol houden. Props voor deze gozer: iwanttomaketheworldabetterplace.n

– Speelde ik zwarte piet. Ik deed huisbezoeken en ik ging naar de atletiekvereniging van een vriendin. Jeetje, wat waren die kinderen vervelend.

– Ging ik naar ROME, wat echt onwijsgaaftegekkoel was. Het was georganiseerd door twee koele meisjes uit mijn klas. Het kwam dus niet van school uit, maar helemaal uit hun koppies. En het was echt leuk. Onze kunstgeschiedenisleraar ging mee, echt een geniale man, zeker met een paar wijntjes op (want dat mocht, het was namelijk geen schoolreisje, HEUJ) en ook onze (ex-)geschiedenisleraar ging mee. Deze man is ook een beetje raar. We maakten een groepsfoto en hoe hij er op stond leek het net alsof hij de (chinese) vrouw die voor hem zat aan het schoppen was. Echt geniaal. Het hostel waar we sliepen was ook heel tof. Het was 24 uur per dag open, dus je kon binnen wandelen wanneer je wilden. Echt koel. We hebben natuurlijk alle cliché dingen gezien: de spaanse trappen, colosseum (al regende het wel keihard toen we daar waren) en natuurlijk de Trevi-fontein. En ja. Ik heb er een muntje in gegooid. Dus ik zal terugkeren!

– Was het PAARSE VRIJDAG. Een landelijke dag waarop je kan laten zien dat je tegen homofobie bent. Sommige mensen op mijn school snapten de term homofobie niet helemaal en vroegen waarom we tegen homo’s waren. Dat zijn we dus niet.
Ik zit in de GSA. (HUH, wat is een GSA, jaja, rustig, dat ga ik nu uitleggen) Een GSA is een Gay-Straight-Alliance. Met nadruk op Alliance. en op Gay en op Straight. Het gaat er dus om dat mensen met verschillende seksuele geaardheden zich samen sterk maken voor acceptatie voor alle LGBT-mensen. Dit is een term waar je misschien wel eerder over gehoord hebt (zeker als je, net als ik, Degrassi The Next Generation kijkt). Het staat dus voor Lesbian-Gay-Bisexual-Transgender. Ik heb geen idee waarom travestieten en panseksuelen niet in deze club betrokken worden, dus vraag dat niet aan mij, maar aan Google. Al heb ik dat zelf ook al geprobeerd en niet echt kunnen vinden. Maar wij vinden dus dat homofobie niet meer moet kunnen in onze samenleving. En daarvoor is er dus Paarse Vrijdag. Als je op Paarse Vrijdag iets paars draagt, het maakt echt niet uit wat, maar het liefst wel zichtbaar ;), dan laat je zien dat je tegen homofobie bent en homo’s en de rest van de LGBT-club veilig zijn bij jou. En dat is waar het om gaat.
Het was heel leuk bij ons op school. Als GSA hadden we zo’n 300 ballonnen opgeblazen, sommige met de hulp van een opblaasmachine. We hadden dan ook flinke blaren van het ballonnen knopen. Ook hebben we 3 kranten gehaald met onze actie 🙂

– Ging ik naar een toneelstuk dat Cloaca heette. Thijs Römer en Tygo Gernandt zaten er in, dus ik vond het allang best, haha. Het ging over vier studievrienden die elkaar in hun 40er jaren weer tegenkomen en eigenlijk zitten ze allemaal diep in de shit. Het is best wel leuk, beetje jammer dat ik de dag daarvoor hard gefeest had en dus een beetje van de voorstelling gemist heb. Voor de geïnteresseerden: http://www.hummelinckstuurman.nl/voorstelling/toneelvoorstelling_cloaca_%20mariagoos/omschrijving/

– Had ik kerstgale op school. Erg gezellig en het eten was een stuk beter dan vorig jaar, chapeau voor de kok!

– Deed ik mee met het volleybaltoernooi op school. Ik heb normaal een scheithekel aan volleybal, maar in een team dat ‘The Pink Fluffy Unicorns’ heet kan het alleen maar leuk zijn. We zijn laatste geworden en hebben daar dan ook een flink glas (nep)champagne op gedronken.

– Vond ik een site: www.weloveswoppen.com Het is echt heel vet, want je gooit al je kledingstukken erop en je kan ruilen! Probeer het zelf maar eens 🙂

– Blondeerde ik de puntjes van mijn haar, als een soort dip-dye. Verfde ik het een paar weken later paars, toen weer paars omdat het er uit was, en nu blauw. Althans, het moest blauw worden, maar aangezien blond haar hetzelfde is als de kleur geel, resulteerde dit in combinatie met de blauwe verf in felgroen haar. Ook leuk.

– Kocht ik een felrode typemachine. Echt heel erg leuk. Tot ik erachter kwam dat daar dus lint in moet. En ik geen idee had waar ik dat lint kan kopen. Godzijdank zat er nog lint in toen ik hem kreeg (ik koch hem op marktplaats) en kon ik met een gerust hart typen 🙂

– Had ik een SE-week die bijzonder goed en bijzonder slecht tegelijk ging. Ik had namelijk een 4,6 voor mijn duits-brief, ai. Ik had ook een 3,5 voor economie, dubbel ai. Maar aan de andere kant had ik ook een 7,3 voor mijn engels-brief, een 7, nogwat voor geschiedenis en een, ja, en nu komt het knalcijfer, een 8.2 voor wiskunde 🙂 Ik moest gillen toen ik dat cijfer zag!

– Had ik stress voor mijn PWS, sinds de eerste versie op 6 februari ingevelerd moet worden, en mijn begleider (die exgeschiedenisdocent die ook mee naar Rome ging) een zeiksnor is.

– Ging ik koken voor mijn oma en mijn zusje, aangezien mijn ouders een week op wintersport zijn, huil huil zonder mij. En ik faalde heel hard. Mijn plan was om pompoensoep te maken. Die was best te eten. En ik maakte groente-muffins. Die waren NIET te eten, zegmaar gerust superranzig. En dus at mijn zusje uiteindelijk 2 boterhammen.

– Had ik het plan om de luisterboek-versie van Sonny Boy te luisteren. Deze bestaat in totaal uit 6 CD’s. Ik ben vorige week zaterdag begonnen en ik heb CD 1 nog niet afgeluisterd.

En dat was alles wat er gebeurd is. 🙂

Geef een reactie

