Woord van de dag: querulant.

HET IDEE: ik sla mijn woordenboek open op een willekeurige bladzijde en kies een woord waarvan ik de betekenis nog niet weet. En tada, die zet ik hier neer, met betekenis natuurlijk 🙂

Ja. WTF is een querulant.

Ik ben misschien wel een beetje een querulant. Soms. Een klein beetje. En dat meen ik, ik ben niet sarcastisch.

Volgens het woordenboek is een querulant:

Iemand die steeds bezwaren opwerpt of ruzie zoekt.

Dus, ik ben het denk ik echt wel een beetje. Ik heb er altijd wel plezier in om te discussiëren  Niet eens om te bewijzen dat ik gelijk heb, ok, meestal wel, maar misschien ook wel een beetje om het discussiëren zelf. Al is dat denk ik niet helemaal wat ze bedoelen.
Hooligans zijn querulanten. Dus volgende keer als je in een stadion bent en je wilt het doen lijken alsof je heel slim bent, zeg, of schreeuw dan:

He jij daar, jij querulant, gedraag je eens een beetje beschaafd!

Waarschijnlijk zijn ze zo lang bezig met zich afvragen wat er nou zojuist gezegd is, dat jij genoeg tijd hebt om weg te rennen 🙂

Dat was het woord van de dag 🙂

Geef een reactie

