Changes. Can’t live with them, can’t live without them.

Ik heb een haat-liefde relatie met veranderingen. Zoals mijn titel al zegt, ik kan niet tegen veranderingen, maar ik zou helemaal paranoïde worden als er niks meer veranderd werd. Ik zou het liefst elke dag mijn interieur (ik weet niet of ik het interieur mag noemen, aangezien mijn ‘huis’ maar 20 vierkante meter is, maar volgens de IKEA kan dit beschouwd worden als huis, dus ik noem het lekker interieur) veranderen. Ik zou het liefst elke dag een andere kleur nagellak hebben. Ik zou het liefst elke dag een andere dekbedovertrek op mijn bed doen. De voornaamste reden dat ik dat dus niet doe is luiheid. En dat vind ik persoonlijk heel erg. En slecht.
Een voorbeeld van een verandering waar ik niet zo goed tegen kan, maar in dit geval stiekem toch wel, is verandering van lessen. Voor volgend semester moet ik weer 4 nieuwe vakken kiezen. Ik dacht zelf dat ik dat aan het einde van deze week al moest inleveren, dus ik had STRESS, maar blijkt dat dat pas ná de herfstvakantie hoeft. Weer onnodige stress gehad, stress die ik beter had kunnen besteden aan mijn tentamens.
Een andere situatie waar ik helemáál niet tegen kan, is als er iets gepland is en het gaat niet door, of het plan is gewijzigd. Ik kan dat niet handelen. Ik word daar zelfs een beetje chagrijnig van. Behalve natuurlijk als ik zelf deze verandering heb doorgevoerd. Maar dat kan ik verklaren. Voordat de verandering daadwerkelijk is gemaakt, zat dit al een tijdje in mijn hoofd. Ik heb er aan kunnen wennen. En daarom kan ik dat soort veranderingen wel aan.

Ik heb alweer een aantal veranderingen doorgevoerd op mijn blog. (En ja, dat heb ik zelf gedaan, dus ik kan het aan)
– Ik ga helemaal in het Nederlands schrijven. Voor de mensen die dan weer niet zo comfortabel lezen in het Nederlands (ik denk hierbij aan mijn internationale mede-studenten van UCR die misschien mijn blog wel lezen) vind ik dat dit een extra motivatie is om Nederlands te leren. (Even een vraag tussendoor, is het Nederlands of nederlands, dus; hoofdletter of niet?)
– Ik heb een aparte pagina voor mijn bucket-list. Bovenaan: een andere naam voor mijn bucket-list vinden, want het klinkt zó erg cliché. Dit zijn dus alle dingen die ik nog een keer wil doen in mijn leven. Dit is eigenlijk vooral voor mezelf, omdat ik vaak denk ‘JA DAT WIL IK DOEN!’ maar dan ben ik het de dag erna weer vergeten.
– Ik heb ook een aparte pagina gemaakt voor alle blogjes die ik zelf graag lees : ) Om mijn blijheid te delen. Met jullie ^^

De laatste twee veranderingen heb ik gemaakt naar aanleiding van de blog van Femke: afgeschreven.com
Zij heeft deze pagina’s ook en ik vond het er supermooi uitzien.

Hebben jullie ook zo’n relatie met veranderingen?
En is het nou Nederlands of nederlands?
En wat vinden jullie van de nieuwe lay-out?

Geef een reactie

