Tony’s Chocolonely’s Winter Limited Editions!

One word; yum.

Nee, serieus, ze zijn echt heel erg lekker.
Ik las overal over deze repen en ik ben zelf erg fan van chocolade dus ik wilde ze graag uit proberen!

Tony’s Chocolonely is een merk chocolade die strijdt voor 100% slaaf-vrije chocolade. Zoals ze zelf zeggen:

Tony’s Chocolonely strijdt voor een slaafvrije chocolade industrie. We zullen niet rusten voordat iedereen in de keten zorgeloos van chocolade kan genieten en de boeren in Afrika een eerlijke prijs krijgen voor hun cacao. Sinds 2005 stellen we misstanden aan de kaak, doen we onderzoek naar verbetering van de cacaoketen met het Bean to Bar-project en proberen we andere merken te overtuigen om over te stappen op eerlijke chocolade.  Ook jij kunt helpen. Door onze chocolade te eten. Want hoe meer chocoladefans achter onze missie staan, hoe meer we kunnen betekenen voor de boeren en hun kinderen in West Afrika.

Om de zoveel tijd (ik weet niet hoelang deze tijd-periode is) hebben ze een serie limited editions en deze keer heten ze:
– Melk & kokos & amandel & kaneel
– Melk & koek & chilipeper
– Puur & meringue & kers

Hebberig zoals ik ben heb ik ze natuurlijk alle drie getest en ik ga aan jullie vertellen wat ik er van vond, want ja, ze zijn al op, in volgorde van hoe lekker ik ze vond, beginnend met de minste : )

Melk & koek & chilipeper  

Wat Tony’s Chocolonely erover zegt:
Wat? Peper in je reep? Natuurlijk! De chilipeper kochten we rechtstreeks in bij boeren in Ghana, waar ook een groot gedeelte van de cacao in onze repen vandaan komt. En laat die nou eens hartstikke goed smaken met stukjes knapperige kandijkoek en onze melkchocolade. Ai ai ai!

Wat ik erover zeg:
De melk/koek/chilipeper vond ik wel oké, maar het is niet echt mijn favoriet. Misschien ben ik overgevoelig, maar de peper proefde je niet echt in het begin, maar des te harder komt deze smaak terug als nasmaak. Het brand in je keel. Ik denk dat deze reep het meest geschikt is als het superkoud is, want je wordt er zekersteweten warm van (ik moest zelfs water drinken anders ging ik dood).

Melk & kokos & amandel & kaneel

Wat Tony’s Chocolonely erover zegt:
Omdat onze fans een streepje bij ons voor hebben, vroegen we jullie op Facebook een nieuwe limited smaak te bedenken. Massaal werden er verzoekjes ingediend om een reep te maken met kokos. Geen probleem! Deze reep zit bomvol kokos uit Vietnam, amandelstukjes uit Uzbekistan én kruidige kaneel uit Sri Lanka. Een ode aan alle chocofans. Wereldwijd.

Wat ik erover zeg:
Dit is serieus lekkere chocolade. Ik ben niet zo heel erg fan van melkchocolade maar alle andere ingrediënten zijn lekker en dat maakt deze reep ook lekker. Door de kokos doet deze reep me een beetje denken aan bounty, wat zeker positief is. Lekker lekker lekker.

Puur & meringue & kers

Wat Tony’s Chocolonely erover zegt:
Wij zijn dol op de combinatie van zoete meringue met zure kers. Perfect met onze bittere pure chocolade! Nu bleek dat meringue meestal van scharreleieren gemaakt wordt, en daar worden wij dan weer niet zo blij van. Maar na een kritische zoektocht vonden we gelukkig een producent die voor ons overheerlijke meringue kan maken met vrije uitloop eieren. Nu kan iedereen genieten van dit smakelijke trio.

Wat ik erover zeg:
DIT IS ECHT DE HEMEL. IEDEREEN MOET DIT PROEVEN. Ik hou het meeste van pure chocolade van allemaal. En ik hou van meringue. En ik hou van kers. Nou, een betere combinatie kun je inderdaad niet hebben. Deze reep was dan ook als eerste helemaal op. Ineens. Zonder dat ik het door had. Dat was wel een beetje jammer. Deze zou ik zeker opnieuw kopen, terwijl ik de andere twee limited editions zou laten liggen. Zeker omdat de prijs best aan de hoge kant ligt. Ik snap heel goed waarom ze zo duur zijn, maar alleen bij deze reep zou ik het het geld waard vinden.

Mijn conclusie: Lekker chocolade, maar alleen de puur/merengue/kers combinatie zou ik opnieuw kopen. En ik raad jou aan om ze allemaal te proberen, want dat zijn deze chocoladerepen zeker waard. Misschien vind jij weer een andere helemaal de hemel.
Als je ze al hebt geprobeerd, wat vond je ervan?

Geef een reactie

