waarom trein-toiletten zo ongelofelijk smerig zijn.

Ik heb het. Ik weet het. Mijn leven is compleet. Alweer.

Ik zat in de trein. En als je ’s ochtends twee bekers thee hebt gedronken en je springt daarna in de trein is er een grote kans dat je naar de wc moet. Wat dus ook gebeurde.

De eerste uitdaging is dan om een 1. werkend en 2. onbezette wc te vinden. Daarvoor moet ik meestal heel de trein door. Als je midden in de trein zit is dat nog een lastigere kwestie, omdat je moet beslissen of je eerst naar de voorkant van de trein loopt of eerst naar achteren gaat. Met walks of shame tot gevolg omdat je meerdere keren een wagon door moet lopen.
In de coupés heb je van die lichtjes, die oplichten als de wc bezet is, maar helaas werken die niet altijd, waardoor je soms die genoemde walks of shame voor helemaal niks doet en gewoon weer kan terug keren naar je stoel, zonder dat je geplast hebt natuurlijk.

De tweede uitdaging is om een schoon toilet te vinden. Waarschijnlijk erg herkenbaar, maar ik ben nog nooit een nette, schone wc tegengekomen in een trein. Vaak hebben mensen zich zo erg misdragen in deze wc’s en is het zo erg dat ik spontaan mijn behoefte om te plassen kwijtraak zodra ik één van deze wc’s inloop.

En dat is wat ik nu eindelijk begrijp. Waarom ze deze wc’s zo ongelofelijk smerig laten.

Zoals je weet zijn er veel mensen die zwart rijden in de trein. En, onder andere, daarvoor zijn er conducteurs die dat controleren. Nou gaan die conducteurs de hele trein door en zo is er niet echt een manier om aan hun te ontsnappen (natuurlijk zijn die er wel, maar ik heb geen idee hoe), behalve dan dat je de hele treinreis op de wc kunt gaan zitten. En daarom laten ze die wc’s zo smerig. Want er is geen enkele manier dat een menselijk wezen een hele treinreis op zo’n wc kan blijven zitten. Ze komen er uit en zo worden ze gepakt voor zwartrijden.

Ok, misschien klinklare onzin, maar het klonk goed toen ik het verzon.

2 thoughts on “waarom trein-toiletten zo ongelofelijk smerig zijn.

  1. Mm, ik vind het niet ongeloofwaardig klinken. Het is een beetje een verlies-verlies situatie voor de andere reizigers; want als ze wél zo fijn waren dat zwartrijders er willen zitten, dan kun je ook nooit naar de wc…

Geef een reactie

