Muhaha gratis geld!

Ik ben 17 jaar. Dat betekent dus nog geen 18.
En dat betekent in deze wereld dat je vrij weinig mag.
Ik mag geen alcohol kopen, ik mag niet stemmen en ik mag geen prostituee worden. Die ambities had ik toch niet maar al die andere dingen die ik niet mag, zou ik toch wel willen kunnen.
Eigenlijk ben ik dus nog een klein kindje.

Maar toch word ik hier, op mijn universiteit, een oud wijf genoemd.
Omdat ik koopzegels spaar. Ja, het is echt zo, en ik ga je uitleggen waarom koopzegels sparen niet oudbollig is.

Ok, misschien moet ik eerst even uitleggen hoe heel het systeem werkt.
Bij de Albert Heijn en de Jumbo kan je dus zegeltjes sparen, ik weet niet of ze dit systeem ook toepassen bij andere supermarkten.
Voor elke euro die je bij deze winkels aan boodschappen besteed kun je een zegeltje van €0,10 kopen. Deze krijg je mee naar huis, waar je ze lekker op kunt plakken in het spaarboekje. Zo simpel is het, en zo spaar je dus boekjes vol.

Eigenlijk wel the major argument vóór zegels sparen: GRATIS GELD.
Of je nou bij de Albert Heijn of de Jumbo spaart; bij een vol spaarboekje krijg je extra geld.
Meer geld dan dat je er in hebt gestoken. Nou, voor ons luie studenten is dat toch de beste manier van geld verdienen.
Ok, het gaat niet heel erg snel maar het is toch geld.

Bij de Jumbo krijg je voor een vol boekje van 250 zegels (met een waarde van €25) bij de kassa €26.
Let me do the math for you, dat is dus 4% rente. Meer dan op een gemiddelde spaarrekening.
Bij de Albert Heijn krijg je voor een vol boekje met 490 zegels (met een waarde van €49) bij de kassa €52 terug.
Dat is dus 6,1% rente, ik denk dat dat zelfs het dubbele is van wat je op een gemiddelde spaarrekening aan rente ontvangt.

Nou, een klein beetje gratis geld dus. Maar eigenlijk levert het je nog meer geld op,
Niet direct. Maar wat ik bedoel is dat je uiteindelijk wel meer geld overhoudt. Dit komt doordat je elke week een heel klein bedrag spaart, ongeveer 10% van wat je aan boodschappen uitgeeft. En uiteindelijk hou je hier dus geld aan over.
Natuurlijk kun je zeggen: ik spaar zelf wel. Ik zou zeggen: ga je gang, niemand houd je tegen.

Ik zou zeggen, allemaal zegeltjes sparen! Want het is handig.
En nogmaals: GRATIS GELD!

Geef een reactie

