De Omnomnom-tag

Als jullie mij kennen weten jullie dat ik intens van eten houd.
(Even tussendoor, ik wilde eigenlijk typen ‘lekker eten’, maar wat voor iets debiels is dat nou weer? Iedereen zegt het maar volgens mij heeft nog nooit iemand erover nagedacht dat het echt een onzin-uitspraak is, want wie gaat er nou weer zeggen, ‘ik hou van vies eten’?
Daarom heb ik het woordje ‘lekker’ maar weggelaten, nu weten jullie dus waarom.)
Daarom werd ik ook helemaal enthousiast toen ik deze Tag zag, op de blog van Cindy. Allemaal vragen over eten, echt perfect voor mij!

Nou, komt ie dan hè.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (of andersom)?
Dat is een lastige. Even denken. Vroeger vond ik spruitjes altijd lekker terwijl iedereen die níet te kanen vond. Nu vind ik spruitjes wel oké, maar niet exceptioneel lekker.
Andersom kan ik er denk ik wel een paar verzinnen. Ik heb een beetje een afkeer voor kolen. Ja, rode kool, witte kool, chinese kool, boerenkool. Vind ik allemaal niet zo lekker. Het gekke is dat ik zuurkool daarentegen juist weer wel lekker vind. Dat komt misschien ook doordat wij een rare manier van zuurkool eten hebben. Wij maken er altijd stamppot van, dus lekker aardappeltjes erdoorheen, en dan een banaan erdoorheen stampen. Dan nog stukjes rookworst erbij en het is helemaal lekker.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Dat is toch wel citroenrisotto met aubergine. Dat vind ik echt heel lekker, en mijn vrienden ook, dus dat eten we vaak. En daar maken we allerlei varianten in. Ik zal nog wel eens een recept posten.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Dat is zeker weten een Sushi-restaurant. Eerst dacht ik ‘maar dan eet je elke dag natuurlijk veel te veel’, maar even gerationaliseerd, als je elke dag daar eet, dan ga je natuurlijk vanzelf minder ervan eten. Daarvoor zou ik wel tekenen.

sushi

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Het ligt er dan denk ik aan of ik voor hartig of voor zoet ga. Bij een hartig broodje worden de ingrediënten denk ik geitenkaas, pesto, rucola en tomaat. Dit zijn de ingrediënten van een broodje die ik vaak haal op school en het is echt mijn favoriet!
Vroeger vond ik puddingbroodjes heel erg lekker, dus als een zoet broodje mijn naam mag dragen dan wordt dat een puddingbroodje, met banaan ofzo. Hoe ik het zou noemen? Dat laat ik over aan de fabrikant.
Als ik zeg ‘ik wil het een broodje Tisha noemen’, dan klinkt het net alsof er een stukje van mijn linkerbil op dat broodje ligt en dat doet me weer te veel denken aan Dennis en Valerio.

Deel een handige kooktip:
Nou, dit is dus net als met boodschappen toen. Thuis bedenk je wat je allemaal nodig hebt en denk je ‘ik heb geen lijstje nodig’. Eenmaal in de winkel ben je alles vergeten. Ik had laatst een hele goede kooktip, maar die ben ik dus nu al weer kwijt. Jammer dit.
Oh, misschien dat als je dingen wilt koken in water, dat je dan water kookt in je waterkoker en dan in je pan gooit. (Sorry voor het overmatig gebruik van het woord ‘koken’). Zo duurt het veel minder lang voordat je water dan eindelijk.. ja, kookt.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Mijn oven is op dit moment ontploft. (Dit heeft nog voor serieuze brandalarmen gezorgd.) Hierdoor kan ik op dit moment helaas vrij weinig bakken. Dus op dit moment even niks, maar mocht ik binnenkort weer een oven krijgen, dan kan ik wel het een en ander verzinnen, zoals deze Chocolate Cherry Velvet Cupcakes.

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten.
Ik heb een beetje een probleem. Ik hou van zelfgekookt eten, gewoon lekker groenten. Maar ik hou er dus niet zo van om daadwerkelijk ook te koken. Mijn favoriet is dus eten bestellen, maar dat doe ik bijna nooit. Ook als ik pizza eet, dan eet ik liever een diepvriespizza. (Uit iemand anders z’n oven dan wel weer, aangezien de mijne dus kapot is.)
Buiten de deur eten vind ik eigenlijk nooit zo heel prettig. Het is altijd duur, het duurt lang en je moet je er netjes voor aankleden. Al is dat laatste ook niet echt waar. En het hoeft ook niet lang te duren. Ok, misschien moet ik gewoon niet zo zeiken. Ik vind buiten de deur eten wel altijd heel gezellig, dus daar doe ik het zeker voor!

Ben je ergens allergisch voor?
Nee. Ik ben tolerant voor alles. Vroeger kreeg ik wel een beetje buikpijn als ik veel melkproducten had genuttigd maar dat is nu vrijwel weg. Verder kan ik alles eten!

Wat is je food-obsessie de laatste tijd?
Ik had even een obsessie voor gerookte zalm, maar ik kan dat niet lang uithouden met mijn studentenbudget, dat heb ik twee keer op brood gegeten als lunch, en toen was het wel weer voorbij.
Ook vind ik frambozen heel erg lekker, maar in de winter zijn die ook niet heel erg goedkoop. Nu wordt het weer het goede seizoen, en worden ze ook goedkoper. Dus nu ga ik weer veel frambozen eten.

Wat is je favoriete toetje?
Hahahaha. Haha. Ha. Wat is dat nou weer voor vraag?
Als het valt onder toetje dan vind ik het lekker. Behalve als het ananas-smaak heeft, dan moet ik er een beetje van braken. Oh! Dat had ik in moeten vullen bij de eerste vraag! Nouja, gemiste kans.
Maar serieus, ik hou van vrijwel alle toetjes, al moet ik zeggen dat ik de chocolademousse die mijn papa maakt wel heel lekker vind.

ananasananasananasananasananas

Dat was mijn omnomnom-tag! Als jij hem ook hebt ingevuld, laat hem dan even achter in een reactie, dan lees ik hem!

 

One thought on “De Omnomnom-tag

Geef een reactie

