Veranderingen die ik niet aankan vandaag.

De titel impliceert dat ik deze veranderingen op een andere dag wel aan zou kunnen. Dat is niet waar. Ook op elke andere dag had ik deze veranderingen verschrikkelijk gevonden, misschien iets minder dan vandaag, maar ook dan had ik ze niet op prijs gesteld. Misschien dat het feit dat ik afgelopen nacht voor het grootste deel sing-starrend heb doorgebracht en het overige deel werd opgevuld door Halli Galli en fijn gitaarspel, er wel een beetje invloed op heeft. Maar ik wil even benadrukken, voor het geval dat dat nog niet duidelijk was, dat ik niet zo goed wist hoe ik deze titel anders moest opschrijven en deze implicatie omarmd heb. Ik raad jullie aan om hetzelfde te doen.

De eerste verandering en de minst erge is de update die WhatsApp doorgevoerd heeft. Het is namelijk nu zo dat er ineens blauwe vinkjes in het spel zijn. Waar je hiervoor nog je ex kon negeren door gewoon niet zijn bericht te openen en hij het niet doorhad, is het nu over met de pret. WhatsApp heeft namelijk het volgende systeem bedacht: 1 (grijs) vinkje betekent dat je berichtje is verzonden, twee (grijze) vinkjes betekent dat je bericht is aangekomen op de telefoon van de ontvanger. Dat was altijd al zo, maar nu heeft WhatsApp het leuke fenomeen van twee blauwe vinkjes bedacht. Dit betekent dat de ontvanger je bericht ook daadwerkelijk heeft gelezen. Vaarwel het uitstellen van antwoorden van berichtjes.
Geen wereldgroot (is dit een woord?) probleem, zou je denken. Nee klopt, maar ik vind het wel irritant.

Tweede verandering. Ik denk dat de combinatie van afgelopen nacht en de autist in mij dit vooral heel vervelend maakt. Zoals sommigen van jullie wel weten volg ik de serie New Girl, waar Zooey Deschanel en, nog belangrijker, Max Greenfield in spelen. Dinsdag is daar een nieuwe aflevering van uitgekomen, maar door afgelopen nacht had ik die nog niet gezien. Tot zo’n 2 uur geleden. New Girl had altijd een hele leuke jingle, met een bijbehorend filmpje wat altijd speelde na de introductie van de aflevering. DAT IS NU VERANDERD (Ja, ik wilde dat schreeuwende effect). ‘Dit soort veranderingen kan ik niet tegen, dus maak ze dan ook gewoon niet.’ zou ik graag tegen de makers willen zeggen. Ik realiseer me heus wel dat dit totaal irrationeel en compleet overdreven is, maar zo voel ik me nu gewoon even, oké? Laat me met rust.

Dat dus. Hier heb ik me aan geërgerd. Voor de rest is mijn leven wel leuk hoor.

Geef een reactie

