Wat kan ik doen zonder diploma #1

Vaak als ik moet leren voor school, ga ik dingen bedenken die ik zou kunnen doen i.p.v. de studie die ik nu doe. De #1 impliceert dat dit het eerste idee is, maar niks is minder waar. Ik denk dat ik al een stuk of 100 scenario’s heb bedacht, sommige die beperkt zijn gebleven tot een simplistisch hersenspinsel, en andere die redelijk uitgewerkt op papier staan.

Vandaag is het dus weer zover. Ik zou moeten studeren. Maar ik bedenk andere plannen.

Ik weet niet hoe we ertoe kwamen, maar het plan-van-vandaag-voor-de-toekomst is:
ik koop een ijswagen en ga rondrijden. Daarbij verkoop ik ijsjes, zowel echt italiaans ijs, als echte nederlandse raketjes, in de zomer, en zelfgemaakte wafels in de winter. Klinkt als een goed plan toch?

De volgende stap was dan natuurlijk een ijswagen kopen. Het vinden van een ijswagen bleek het grote probleem niet, maar het financiëren van mijn nieuwe onderkomen, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik er ook in kan slapen, zou een grotere uitdaging vormen.

Initieel was het ook het plan om alleen maar ijsjes te verkopen, tot een van mijn meedenkende vrienden me vroeg wat er dan in de winter zou gebeuren. Mijn antwoord was eigenlijk om ergens naartoe te reizen waar het in onze winter dan onwijs warm zou zijn, maar realistisch is dat natuurlijk niet (niet dat dit hele plan realistisch is, maar ssht, laat me). De oplossing is zelfgemaakte warme wafels (dan wel met zelfgemaakt ijs natuurlijk), en ergens uit een hoekje kwam ook nog iemand met de suggestie om broodjes rookworst te verkopen!

Wie wil er investeren?

3 thoughts on “Wat kan ik doen zonder diploma #1

  1. Hhahah “Ik koop een ijswagen en ga rondrijden”. Geweldig. Het lijkt me heerlijk om gewoon zo te kunnen leven trouwens. Eens stoppen met al dat denken over de ‘toekomst’, over centen verdienen, etc.

Geef een reactie

