Ik loop weer eens achter de feiten aan.

Ik ging gisteren naar Bonn. De stad Bonn. Dat was lachen. Als eerste zaten we 4(!) uur in de bus, en deze bus vertrok om 7(!) uur ’s ochtends.  De eerste twee uur heb ik rondgelopen in het Haus der Geschichte en het onwijs naar mijn zin gehad, waarna we 8(!) uur vrije tijd hadden. Ten slotte weer fucking vier uur in de bus terug en om half 1(!) weer terug in het gehucht dat Middelburg heet. Goed. Allemaal leuk en wel. Dat is niet waar ik het over wilde hebben maar soms moet je wat context creëren. En dan gebeurt er dit.

De buschauffeur vond het gelukkig wel een goed idee om tijdens beide busritten een pauze in te lassen. Op de weg terug naar Middelburg had ik onwijs zin in chips en mijn gebed werd gehoord. In het tankstation hadden ze chips en niet zomaar chips. CHIPS MET HAMBURGERSMAAK. Ik werd ongelofelijk blij toen ik dat zag en hoopte dat dit iets was waar België eens voor liep op Nederland en deze betere chipssmaak zich ook zou gaan verplaatsen naar de Lage Landen.

Helaas viel ik met mijn neus hard in de boter toen ik vanmiddag eens besloot om op onderzoek uit te gaan. De hamburgersmaak die mijn versnapering had gehad was werkelijk de smaak van de Bicky Hamburger, iets wat ze hebben in België, en het was de winnaar van de Vlaamse Versie van ‘Maak de Smaak’, wat het Nederlandse volk het geweldige fenomeen van ‘Patatje Joppie Chips’ heeft opgeleverd. Niet alleen was het de winnaar in België, ook nog eens was het de winnaar van 2012. Ja. Dus de kans is nihil dat het ooit gaat gebeuren dat deze smaak in de Nederlandse winkels komt te liggen. Gelukkig ligt Middelburg dichter bij België dan bij de bewoonde wereld van Nederland dus ik kan altijd nog een zakje hamburger chips scoren als ik daar op bezoek ben.

(Zeeuwen, niet boos op mij zijn, het feit dat ik een beetje op de locatie van Middelburg bash wil niet zeggen dat ik niet onwijs geniet van het wonen hier.

Geef een reactie

