Basis, wij starten met zoeken in gebied F.

Ik zal even beschrijven waar ik nu zit.
Stel je zo’n typisch vakantiepark voor, met overdekt zwembad, speeltuin en minigolf, inclusief receptie en mascottes. Ik ben zelf nog wel eens op dit soort vakantieparken geweest, vooral in de herfstvakantie en met weekendjes weg. Daar heb je altijd van die typische sanitair-gebouwen, die je trouwens ook op elke boerencamping over de hele wereld vind, waar je meestal je eigen wc-papier moet meenemen en daar eigenlijk altijd te laat achterkomt. Tegenwoordig hebben we dan de telefoons om een medekampeerder te waarschuwen over dit drama, maar vroeger moest je gewoon wachten totdat iemand je miste en eens ging kijken waar je bleef.
Stel je dus zo’n gebouw voor, en dan het gedeelte waar je je kleding moet wassen, niet het toilet of de douches, of de afwadruimte, maar de ruimte waar een bordje hangt waar op staat: textiel wassen, afwassen verboden.
Stel je deze ruimte voor, maar dan oud en leeg en vol met dode vliegen, spinnen en andere wezens. Hier staat een tafel in en onder die tafel is het nog 6000 keer zo vies als in de rest van de ruimte.
Ik zit dus onder die tafel.
En je vraagt wat doe je daar? Dat vraag ik mezelf ook af. Nee, het is hartstikke leuk.
Ik ben vandaag ‘object’ voor de RHWZ, de reddingshondenwerkgroep Zeeland, en dat betekent dat ik stil in een hoekje, of in dit geval onder een tafel, moet gaan zitten en wachten tot een hond mij heeft gevonden. En dat leuk, wel een beetje koud, maar ik heb gelukkig een lekker warme slaapzak. Vanavond meer hierover!

Geef een reactie

