Een lofzang voor Nienke!

Dun ben ik niet. Misschien iets meer dan gemiddeld, maar om mezelf dik te noemen vind ik ook weer zo wat. En dan de plekken waar. Mijn benen zijn wat forser, zeker mijn heupen, die zijn zelfs al een keer ‘vruchtbaar’ genoemd (ja, echt waar, dat is een heel verhaal, en ik vertel dat nog wel een keer). Dan mijn borstomtrek. Ik heb cupmaat 80D (dat werd niet geloofd door mijn vrienden), maar mijn tailleomtrek is wel weer, zeker in verhouding tot mijn heupen, mini. Hierom vind ik mezelf raar. Om me heen zie ik hele dunne meisjes, wat forsere meisjes, ertussen in, en ik vind ze altijd prachtig. Maar ik zie eigenlijk bijna nooit meisjes met hetzelfde figuur als ik.

Dat heb ik dus mis. Ik zie ze wel, ze zijn er genoeg, ze vallen me alleen niet op. Ik zie alleen de meisjes die anders zijn dan ik. En daardoor voel ik me raar. En dan moet ik toch even een clichéverhaal ophangen over de mode-industrie, want daar zie ik dus alleen maar meisjes met een heel ander figuur dan ik. En dan denk ik, hé, er zijn er zoveel die er zo uit zien, en ik niet, dus ik ben apart.

Nienke, model (officieel en alles), vindt dit ook raar. Ze wil graag de wildcard voor Hollands Next Top Model winnen, want blijkbaar heeft er nog nooit een ‘plus-size’ model meegedaan aan HNTM, wat op zich al raar is. En dat vind ik dan weer heel leuk! Nienke heeft hetzelfde figuur als ik, en blijkbaar heel veel meisjes en vrouwen in Nederland, en daardoor voel ik me dan weer iets minder raar.

Dankjewel Nienke! (Stemmen kan hier, doe maar, ze is heel mooi)

Sorry, het was niet echt een lofzang, meer gewoon een bedankje. Ook mijn excuses voor het veelvuldige gebruik van het woord ‘en’.

Geef een reactie

